Fem regler for stor innvirkning på sosiale medier

sosiale medier

Hvert sekund av hver dag, millioner av mennesker samhandler med deres valgte sosiale medier plattform. Tusenvis av millioner mennesker som godt kunne ta en interesse i virksomheten din.

Men hvordan kan du utvikle  sosiale medier som gjør at du skiller deg ut fra mengden? Hva kan du gjøre for å dukke opp som leder innen ditt felt når du møter en slik spektakulær konkurranse?

Det korte svaret – det kommer ikke til å være lett.

På plussiden vil du ha en mye bedre sjanse til å bygge en solid og konsekvent tilstedeværelse hvis du overholder følgende fem regler til enhver tid:

1. Post tidlig, post ofte

Først og fremst må du være på forsiden av køen når det gjelder de siste nyhetene og utviklingene. Ikke bare dette, men du må også legge inn de siste nyhetene og utviklingene med jevne mellomrom. Tenk på det når det gjelder aviser – hvem ville bry deg om en publikasjon som kom ut på helt tilfeldige dager og ofte ikke inneholdt virkelige nyheter? Som en tommelfingerregel, bør du se på å legge ut fersk, relevant og engasjerende innhold rundt fire ganger i uken i gjennomsnitt.

2. Studer publikum

Publikumsforskning kommer ikke til slutt når virksomheten din lanseres. Hvis noe, dette er der det harde arbeidet starter. Du trenger å vite publikum på innsiden for å ha noen mulighet for å øke din autoritet. Ta en titt på alt du gjør fra kundens perspektiv, og avgjøre hvem de er, hva de vil ha, hva de forventer av deg og hva det vil ta for å overgå forventningene sine. For ikke å nevne, hva du kan gjøre for å sikre at du skiller seg ut fra mengden.

3. Fremme dine innlegg

Å ta en passiv tilnærming til innleggsfremmende er det verste du kan gjøre. Legg igjen et innlegg til sine egne enheter, og du begrenser rekkevidden betydelig. Derimot, gå ut av din måte å markedsføre det personlig, og det er en mye bedre sjanse for at den når et bredere målgruppe. Behold innleggene dine konsistente og snappy, fokus på delbart innhold som kvalitetsbilder og ikke vær redd for å legge inn innhold som kanskje har blitt oversett første gang.

4. Fortsett samtalen

Hvis og når du møter diskusjoner og samtaler om ditt merke, dine produkter eller din nisje, er det viktig å gjøre sitt beste for å holde dem i gang. Å delta i samtalen er alltid en fin måte å få ansiktet ditt og navnet ditt ut i det åpne. Det er også en god måte å finne ut nøyaktig hva andre mennesker sier om deg, samtidig som du beholder ditt spesialområde friskt på dine målgruppemedlemmer.

5. Vær klar til å bruke

Sist men ikke minst er det en grunn til at tusenvis av ledende selskaper over hele verden investerer mer enn noen gang i betalt sosial reklame. I dette tilfellet er det et klassisk eksempel på ‘Hvis du ikke kan slå dem, bli med dem’ metodikk. Ikke for ett minutt å anta at hvis markedsføringsbudsjettet er strengt begrenset, betyr dette at du ikke har råd til å investere i betalt sosial reklame. Få det riktig, og hver eneste krone du investerer har potensial til å levere en virkelig ekstraordinær avkastning

Be the first to comment

Leave a Reply

Epostadressen din vil ikke vises.


*