3 hemmeligheter for å netverke deg til suksess (mens du fortsatt er menneskelig)

Jeg pleide å tenke nettverk var et skittent ord: det føltes kaldt og beregnet, og jeg har sett for mange mennesker nærmer seg det med mentaliteten av «hva kan jeg få fra denne personen» og «hva kan denne personen gjøre for meg.»

Deretter tilbrakte jeg et år å reise verden på et sosialt eksperiment, hvor jeg brukte nettverksferdighetene til å være vert for mennesker som jeg delte en menneskelig forbindelse med. Ikke bare gjorde dette eksperimentet meg på en uforglemmelig reise rundt kloden med mindre enn $ 8 500, kontaktene jeg gjorde langs veien til slutt drev min online coaching-virksomhet.

Jeg har sett hvordan kraften i nettverk og sosial valuta kan ta oss så mye lenger enn penger noensinne vil. Du vil bli overrasket over hvor mye mer effektivt nettverk blir når du tar deg tid til å vise interesse for noens liv – ikke fordi det vil fungere til din fordel, men fordi du bryr deg.

Jeg deler tre hemmeligheter for å humanisere nettverksstrategien din – og få resultater fra det:

Gjør det enkelt for noen å hjelpe deg

Kjernen er en form for tilkobling med folk som kan hjelpe eller fremme deg i dine mål og omvendt.

Hvis du vil at noen skal gjøre noe for deg, gjør det så enkelt som mulig for ham eller henne å gjøre det. Vi trenger alle hjelp, og det er en god ide å spørre om det, ingen vil legge til en annen oppgave i oppgavelisten (enda mer når det ikke er personlig å betjene dem).

Spør deg selv hva som må gjøres på slutten for å minimere personens tid og krefter. Dette kan være så enkelt som å spørre: «Hva kan jeg gjøre for å gjøre dette enklere for deg?» Dette vil vise seg til hvem du er nettverk med at du er pålitelig, respekterer sin energi og er villig til å investere din egen tid før du spør for deres.

Hvis jeg for eksempel vil at klientene mine skal skrive en anbefaling for mine coaching-tjenester, sender jeg en kort e-post med klare spørsmål for å svare, et sammendrag av arbeidet vi gjorde sammen, koblinger til hvor du skal legge inn det, og noen eksempler på tidligere testimonials for referanse. Alle mine klienter må gjøre er å skrive noen få setninger og følge instruksjonene, noe som reduserer tiden det ville ha tatt hvis jeg ikke hadde organisert informasjonen for dem.

Tanken er å gjøre prosessen med å hjelpe deg som sømløs og stressfri som mulig. Som et resultat vil de sannsynligvis være mer åpne for å hjelpe i fremtiden.

Vær oppmerksom på detaljer

Gjør et forsøk på å huske detaljer om folk. Det går langt.

Alle har interesser og liv utenfor jobbene sine. Grav dypere ved å finne ut hva som gjør at folkene du samarbeider med er unike, og bruker deres interesser som et poeng for tilkobling (hvis du ikke finner noe interessant om noen andre enn deres jobbtittel eller hva du tror de kan gjøre for deg, de er sannsynligvis ikke den du vil koble til med).

Hold oversikt over de små detaljene – har folk i nettverket ditt nylig blitt forfremmet, har et barn, eller slått en livsmilestone? Å følge dem på sosiale medier er en enkel måte å passivt holde seg oppdatert på. Ta et øyeblikk for å slippe en kommentar, som et innlegg, eller send en rask epost for å minne dem om at du betaler oppmerksomhet og omsorg.

De fleste kan forstå om du snakker med dem fordi du vil ha noe mot fordi du er oppriktig interessert. De to må ikke være gjensidig – du kan be om en tjeneste og fortsatt vil vite hvordan personen gjør det. Du er mer sannsynlig å få svar når folk husker at du var der hele tiden.

Be the first to comment

Leave a Reply

Epostadressen din vil ikke vises.


*